כתרים וגשרים מחרסינה וזירקוניה

כתרים

השכבה החיצונית של השיניים שלנו, נקראת אמייל, זוהי השכבה הנראית לעין. במצב בו השכבה הזו ניזוקה, יוכל רופא שיניים לייצר עבורכם
ציפוי חדש הנקרא "כתר". הכתר הוא התחליף המלאכותי לשכבת האמייל של השן הטבעית.

מתי ישתמש רופא השיניים בכתר?

כאשר השן נשברה או נסדקה ואין אפשרות לתקנה, כאשר יש צורך להגן על ליבת השן מחיידקים וסכנות אחרות, כאשר יש צורך בחיזוק השן לכוחות לעיסה וכאשר יש צורך בציפוי אסתטי לשן ניתן לבצע למינייט.

כיום קיימים סוגים שונים של כתרים בעלי טיב ומטרה שונים. כתרי חרסינה הם הכתרים הנפוצים ביותר על ידי רופאי השיניים, הם גם המתאימים ביותר לשיניו של האדם. לחרסינה תכונות רבות המזכירות את השן הטבעית שלנו, היא חזקה ועמידה ובעיקר דומה בצבעה לצבע האמיתי של השן. קיימים שני סוגים של כתרי חרסינה: כתר מחרסינה מלאה המכונה "זירקוניה" וכתר ממתכת מצופה חרסינה. כאשר מדובר בשניים קדמיות, נעדיף להשתמש בכתר העשוי זירקוניה, מכוון שהוא מדמה שן טבעית בצורה הטובה ביותר ונותן מענה אסתטי מושלם.

גשר

האסתטיקה של הפה והחיוך היא קריטית. פעמים רבות חסרונה של שן או יותר בחיוך שלנו, יכול להשפיע על המראה כולו. גשר הוא פתרון נוח ויעיל במצבים או אזורים בהם לא ניתן לבצע שתל אשר יאפשר מענה פונקציונלי ואסתטי באזור מחוסר שיניים.

הגשר הוא למעשה מעין התקן, המורכב מכמה כתרי חרסינה, ומודבק לשיניים הקיימות הנמצאות בצדי הרווח. בצורה הזאת הגשר נאחז ונתמך בשיניים הקיימות ומשלים בצורה אחידה את שורת השיניים והחיוך כולו.

כיום הנטייה היא להשלים את השיניים החסרות באמצעות שתלים ופחות באמצעות גשרים.