סד לילה לחריקת שיניים

חריקת שיניים ושחיקתן היא תופעה שכיחה ומוכרת, בהגה המקצועית היא נקראת "ברוקסיזם" (חריקת שיניים, ביוונית).

רבים מאתנו חורקים שיניים כאשר הלסתות מתהדקות, זה קורה לנו בעיקר בלילה אך לעיתים גם במהלך היום. עצם ההתהדקות מפעילה כוח לעיסה החזק פי כמה מהכוח הרגיל שאנו מפעלים על מנת ללעוס אוכל. החריקה החזקה הזאת גורמת לשחיקה של השכבות החיצוניות של השן ולעיתים מגיעה אפילו עד לצורך בטיפול שורש. התופעות הנלוות לחריקת השיניים הן כאבי לסתות, כאבי ראש ורקות, ואפילו לקיצור השיניים. תופעות אלה פוגעות משמעותית באיכות החיים של מי שסובל מהן.

למרות ששחיקה דנטלית היא תופעה שכיחה, מדובר בתופעה מאוד לא נעימה ואפילו מסוכנת עבור השיניים שלנו. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה לשיקום הפה, על מנת לקבל טיפול יעיל ומקצועי. מדובר בתופעה נפשית, המושפעת ממתחים במהלך היום ואפילו במהלך השינה. אך היא תופעה שבהחלט ניתנת לטיפול.

סד לילה הוא הפתרון היעיל ביותר בטיפול בחריקת שיניים, הוא מרפה את שריר הלעיסה וגם מונע חיכוך בין השיניים העליונות לתחתונות.
קיימים שלושה סוגים של סדים: סד קשיח העשוי אקריל, סד רך העשוי סיליקון, וסד מסוג NTI המורכב על שתי השיניים הקדמיות בלבד. תהליך התאמת הסד כולל אבחון של התופעה וחומרתה, לקיחת תבנית ומידות הלסת (ברוב המקרים העליונה) והכנתו במעבדה. התאמה אישית של הסד היא חשובה ביותר ומכריעה את הצלחתו
של הטיפול.

סד הלילה ניתן כמובן לשימוש גם בשעות היום, בזמנים בהם אתם מרוכזים בעבודה, למשל מול המחשב או צפייה בטלוויזיה.
שמירה על היגיינת הסד חשובה ביותר – את הסד יש לרחוץ במים וסבון באופן שוטף ויום יומי וניתן גם לקנות חומר חיטוי ייעודי בבית המרקחת. הסד עצמו יכול גם כן להישחק עם הזמן, לכן יש לבקר אצל רופא השיניים, גם לאחר התאמתו וקבלתו.